تلفن:02191090341
منوی دسته بندی

یو پی اس دوربین مدار بسته (UPS) چیست و چه کاربردی دارد؟

داده پردازی آسمان ،ارسنجان،مرودشت ،پاسارگاردیو پی اس دوربین مدار بسته چیست؟

یو پس اس‌ها در واقع به عنوان منبع‌های برق اضطراری هستند که در دوربین‌های مدار بسته کار گذاشته می‌شوند. سازمان و یا به طور کلی ساختمانی را تصور کنید که نیاز به محافظت شدید با دوربین‌ها دارد. اگر دائماً برق در این ساختمان قطع شود، مسلماً دوربین‌ها نیز دائم خاموش و روشن شده و ممکن است در همان زمان قطعی برق و خاموشی دوربین‌ها، اتفاقات مهمی رخ دهد که ثبت نشوند.یو پی اس‌ها دقیقاً به همین دلیل در دوربین‌ها کار گذاشته می‌شوند تا اجازه خاموشی را به دوربین‌ها نداده و کمک کنند تا تصاویر دقیق و کاملی ثبت و ضبط شود.

UPS دوربین مداربسته از چه اجزایی تشکیل شده است؟

یو پی اس ها از سه قسمت باتری، شارژر و مبدل تشکیل شده اند.

  • باتری:

     همانطور که گفته شد دستگاه یو پی اس از تعدادی باتری تشکیل شده است. یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه باتری ها هستند. باتری یو پی اس در زمان قطعی برق وظیفه تامین انرژی برق را برعهده دارد. باتری ها بر اساس نیاز کاربر به مدت زمان برق اضطراری، تعیین می شوند. در دستگاه UPS باتری ها به صورت داخلی و خارجی قرار می گیرند.
  • مبدل:

     نوسانات برقی باعث ایجاد اختلال در عملکرد دوربین های مداربسته می شوند. هنگام وجود نوسانات برقی و یا قطعی جریان برق، جریان باتری توسط مبدل متناوب شده و برق سیستم تامین می شود. به عبارت دیگر وظیفه تبدیل جریان مستقیم برق به جریان متناوب برعهده مبدل دستگاه یو پی اس است. مبدل و یا اینورترها دارای توان و درجه قدرت مشخصی هستند. به عنوان مثال در کاربری های مسکونی اغلب از اینورتورهای کمتر از 10 کیلو وات استفاده می شود. در صورتی که برای کاربری های تجاری معمولا از اینورترهایی با قدرت بیش از 100 کیلو وات استفاده می شود. همچنین این مبدل ها در محدوده مشخصی از DC و AC کار می کنند.
  • شارژر:

     جریان و ولتاژ باتری های UPS توسط شارژر تامین می شود. یکی از نکات مهم در عملکرد درست دستگاه و باتری، کیفیت شارژر است

کاربرد‌های دستگاه ups دوربین مدار بسته

اما این مدل از دستگاه‌ها دارای چه کاربرد‌هایی هستند؟ مسلماً اگر بخواهید این مدل از دستگاه‌ها را هرچه بهتر بشناسید، لازم است تا با کاربرد‌ها و کارکرد‌هایی که دارند نیز آشنا شوید.

  • تأمین برق اضطراری

اولین مورد در خصوص تأمین برق اضطراری است. زمانی که برق ساختمان دچار قطعی می‌شود، این دستگاه‌ها می‌توانند جایگزین برق شده و جلوی خاموشی دوربین‌ها را بگیرند.

  • جلوگیری از ریست شدن دستگاه‌ها

یکی از عواملی که می‌تواند سبب شود تا دوربین‌های مدار بسته دچار پدیده‌ای به نام اورلود یا ریست شدن شوند، مربوط به افت ولتاژ ناگهانی در سیستم یا همان شبکه است. زمانی که افت ولتاژ ناگهانی را مشاهده می‌کنید، این موضوع را نیز می‌بینید که دستگاه‌ها ریست می‌گردند. همین مسأله سبب می‌شود تا تصاویر ضبط شده در بسیاری از مواقع از دست روند. در صورتی که یو پی اس دوربین مدار بسته‌ وجود داشته باشد، خیالتان از این بابت راحت خواهد بود و می‌دانید که جلوی این موضوع گرفته خواهد شد.

  • جلوگیری از بروز نویز

مورد بعدی در خصوص جلوگیری از بروز نویز در تصاویر است. معمولاً نویز و یا اختلالات بسیار ریز برفکی مانند می‌تواند بنا به دلایل مختلفی باشد. وجود یو پی اس‌ها می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند. و سبب شود تا این نوع از نویز‌ها به طور کامل از روی تصاویر دوربین‌ها برطرف شوند.

  • جلوگیری از افزایش ولتاژ

همان طور که افت ولتاژ ناگهانی می‌تواند سبب بروز مشکلات بسیار زیادی شود. افزایش ولتاژ ناگهانی نیز می‌تواند مشکلات مربوط به خودش را داشته باشد. فراموش نکنید که افزایش ولتاژ‌ها علاوه بر خرابی تصاویر می‌توانند سبب سوختگی سیستم، سیم کشی‌ها و… نیز شوند.

انواع دستگاه یو پی اس دوربین مداربسته

انواع دستگاه یو پی اس دوربین مداربسته به سه دسته: یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینترکتیو تقسیم می شود. در ادامه به هر یک از انواع دستگاه UPS دوربین مداربسته می پردازیم.

  • UPS آنلاین (Online)

UPS های آنلاین به طور مداوم از یک سو کننده و یک معکوس کننده استفاده می کنند. سو کننده ها AC را به DC تبدیل کرده و معکوس کننده ها DC را به AC تبدیل می کنند. این یو پی اس ها جریان برق خود را به وسیله مبدل یا اینورتر تامین می کنند. اینورترها بدون وقفه جریان برق را از باتری به وسایل الکتریکی مانند دوربین های مداربسته می رسانند. این دستگاه به عنوان منبع اولیه برق استفاده می شود. به صورتی که برق تجهیزات الکتریکی به صورت مستقیم از منبع اولیه تامین نمی شود.

از کاربرد این یو پی اس ها می توان به کاربری های کوچک مانند شرکت های کوچک و منازل اشاره کرد. UPS های آنلاین ممکن است به دلیل وجود فن خنک کننده دارای سر و صدا باشند. این دستگاه ها برق را بدون اختلال و نویز به صورت دائمی تامین می کنند. توجه داشته باشید که قیمت این نوع ups ها در مقایسه با دیگر ups ها گران تر است.

 
  • UPS آفلاین (Offline)

برخلاف نوع آنلاین در UPS آفلاین، دوربین ها مستقیما از برق شهری تغذیه می کنند. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که در صورت قطعی و یا ایجاد اختلال در برق، دستگاه فعال شده و شروع به کار می کند. زمان قطعی برق UPS آفلاین با تاخیری کمتر از یک ثانیه، برق دستگاه های مصرف کننده را تامین کرده و از خاموشی و قطعی آن ها جلوگیری می کند. در اغلب شرکت ها و ادارات از این نوع UPS استفاده می شود. یو پی اس آفلاین بر خلاف یو پی اس آنلاین ایجاد سر و صدا نمی کند. همچنین در مقایسه با یو پی اس آنلاین از قیمت مناسب تری برخوردار است.

 
 
  • UPS لاین اینترکتیو (Line Interactive)

این نوع دستگاه ها از ترانسفورماتور برخوردار هستند. در ups لاین اینترکتیو یک حد ولتاژ تعیین می شود و در صورتی که ولتاژ از این حد کمتر شود، ترانسفورماتور فعال شده و تجهیزات از باتری تغذیه می کنند. این مدل از یو پی اس ها در مقایسه با مدل آنلاین دارای قیمت کمتر و در مقایسه با مدل آفلاین دارای قیمت بیشتری است. همچنین یو پی اس line interactive نسبت به یو پی اس آفلاین از محافظت بیشتری برخوردار است

کلام آخر

مواردی که  در خصوص یو پی اس دوربین مدار بسته مطرح شد، مواردی هستند که می‌توانید در هنگام خریدن دوربین‌ ها و یا حتی نصب آن‌ها در نظر داشته باشید. مسلماً زمانی که از این موارد مطلع باشید، می‌توانید با خیالی آسوده‌تر این دوربین ‌ها را نصب کرده و از آن‌ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *